سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

اگر مدیریت حوزه های علمیه بتواند از نظام درسی حوزه بحثی به عنوان زمان‌شناسی را لحاظ کند، در بالا بردن بصیرت مفید و با ارزش خواهد بود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس دفتر تبلیغات اسلام حوزه علمیه قم امروز در«هم‌اندیشی بصیرت در چشم‌انداز اندیشه دینی» گفت: باید بصیرت از زوایای مختلف مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی افزود: تجربه 1400 ساله در فراز و نشیب‌ها و چرخش‌ها در تاریخ اسلامی حاکی از یک عقبه و اندیشه فکری است که می تواند درس و مایه پند گیری باشد.

وی خاطرنشان کرد، باید تاریخ را بررسی کنیم و از آن برای افق آینده استفاده عالمانه و صحیح داشته باشیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه همیشه ناآگاهی‌ها و یا هوا و هوس موجب سقوط و انشقاق نیست بیان داشت: مهمترین عوامل موثر در سقوط و صعودها مسئله بصیرت و بینایی است، اگر بصیرت در افراد وجود داشته باشد به آسانی می توانند خطرها را شناسایی و ازآن پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه امروز به بصیرت نیازمندیم و باید بیش  از گذشته به آن توجه شود اظهار داشت: چنانچه امکان بحثی به عنوان زمان شناسی در دروس حوزه دیده شود، بسیار با ارزش و مفید و ضروری به نظر می رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان ساخت: اگر نتوانیم تحولات بین‌المللی و مناسبات خود با عوامل و پدیده های جدید را بشناسیم، فرهیختگان نخواهند توانست این مسایل را بررسی کنند و یا زمان را بشناسند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha